O projekcieO projekcie

Twórcy

KIEROWNICTWO PROJEKTU
Emilia Karolina
Sitarz

Pianistka, dyrektor artystyczna festiwalu Kwadrofonik i cyklu „SŁUCHY – Koncerty do zwiedzania”, pedagog. Pomysłodawczyni programu edukacyjnego dla dzieci z niepełnosprawnościami oraz w spektrum autyzmu NANODŹWIĘKI, laureatka najważniejszych polskich nagród kulturalnych takich jak: Koryfeusz Muzyki Polskiej, Paszport Polityki, Fryderyk, Złota Płyta, Folkowy Fonogram Roku.

 

Od 1999 tworzy zespół Lutosławski Piano Duo, a od 2005 także kwartet Kwadrofonik.

 

Koncertowała w większości krajów europejskich, w Ameryce Północnej i Południowej, na Bliskim Wschodzie i w Japonii, występując w takich salach jak: Filharmonia Narodowa, Izumi Hall, Carnegie Hall, Filharmonia Berlińska, Gulbenkian Auditorio, Studio im. W. Lutosławskiego, Chicago Symphony Center, NOSPR, NFM, Beijing Music Hall, J.F. Kennedy Center for the Performing Arts.

 

Przywiązuje ogromną wagę do muzyki nowej oraz do współpracy z kompozytorami. Dokonała kilkudziesięciu prawykonań, w tym koncertów na dwa fortepiany skomponowanych specjalnie dla jej zespołów. Aktualne przygotowuje dzieła kompozytorów zagranicznych takich jak Peter Ablinger, Niels Ronsholdt, czy Georgy Kurtag.

 

Prowadzi wykłady z zakresu duetu fortepianowego oraz zagadnień związanych z wykonawstwem muzyki nowej. Jest też autorką cyklu koncertów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży, poruszających zagadnienia muzyki współczesnej.

 

W 2019 została stypendystką Miasta Stołecznego Warszawa w dziedzinie upowszechniania kultury. W 2020 współtworzyła cykl internetowych programów pt. „Włącz duet”, prezentujących światowe dzieła na duet fortepianowy. www.emiliakarolinasitarz.com

www.emiliakarolinasitarz.com
KIEROWNICTWO PROJEKTU
Katarzyna
Renes

Menadżerka kultury, robotnica sztuki. Od 2019 roku pracuje na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, gdzie kieruje działem międzynarodowym.

 

Razem z Agatą Adamiecką prowadzi program „ZMIANA-TERAZ!” wypracowujący nowe propozycje kształcenia i praktyk kulturalnych w pięciu krajach Europy.

 

Współrealizatorka programu „Bezpieczna przestrzeń. Dobre praktyki i narzędzia służące transformacji kształcenia teatralnego”. Związana ze Stowarzyszeniem Kwadrofonik i Stowarzyszeniem Kwartesencja.

 

Pracuje też jako niezależna producentka i kuratorka. Prowadziła projekty kulturalne
w większości krajów Unii Europejskiej, na Wschodzie (Ukraina, Gruzja, Armenia,
Białoruś) i w Stanach Zjednoczonych. Autorka szeregu programów artystycznych i edukacyjnych w kraju i zagranicą (m.in. „Duży pies nie szczeka” zrealizowanego z Klubem Komediowym i Zespołem Pogodno). Pracuje z artystami teatralnymi, wizualnymi, komikami, muzykami i filmowcami.

 

W latach 2013-2018 współkierowała Międzynarodowym Festiwalem „Odkrywamy Paderewskiego” we Lwowie. Wyprodukowała na Ukrainie szereg wydarzeń artystycznych z udziałem m.in. Krzysztofa Pendereckiego, Jerzego Maksymiuka i wielu innych.

 

W latach 2010-2016 związana była z krakowskim Stowarzyszeniem Willa Decjusza, gdzie prowadziła m.in. Wyszehradzką Akademię Zarządzania Kulturą. W latach 2012-2013 odpowiadała za opiekę nad pisarzami- uchodźcami (Marie Amelie, Kareem Amer) w ramach współpracy z Międzynarodową Siecią Pisarzy Uchodźców ICORN.

 

Stypendystka Ministerstwa Kultury w dziedzinie zarządzania kulturą (2015). Posiada Dyplom Europejskiego Menadżera Kultury pod patronatem Rady Europy. Członkini Europejskiego Forum Menadżerów Kultury, pod kierownictwem sieci Oracle.

 

Autorka szeregu prac, odczytów i artykułów. Publikuje m.in w Dwutygodniku. Prowadzi warsztaty z dziedziny etyki pracy w kulturze i zarządzania kulturą dla międzynarodowych grup studentów. Posiada szerokie doświadczenie aktywistyczne.

www.kwadrofonik.pl/pl/stowarzyszenie.html
KOMPOZYTOR
Sławomir
Wojciechowski

Ukończył Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie w zakresie teorii muzyki i nowych mediów u Matthiasa Hermanna (1998-2002) oraz kompozycji w klasie Marka Stroppy (2000-2004). Wcześniej przez dwa lata (1995-97) studiował kompozycję pod kierunkiem Mariana Borkowskiego w Akademii Muzycznej w Warszawie.

 

Umiejętności doskonalił na kursach i seminariach muzycznych prowadzonych m.in. przez Helmuta Lachenmanna, Briana Ferneyhougha, Karlheinza Stockhausena, Klausa Hubera, Louisa Andriessena, Pawła Szymańskiego i Irvina Ardittiego.

Jego utwory wykonywane były na festiwalach muzyki współczesnej przez takie zespoły, jak Radio Sinfonieorchester Stuttgart, Polską Orkiestrę Radiową pod batutą Szymona Bywalca, a także przez zespoły kameralne: Zementwerk, Junge Musik Berlin, Kwartludium, Kwadrofonik, Cellonet, Orkiestrę Muzyki Nowej, Smash Ensemble, Lux:nm, Plus-Minus Ensemble, Kammerensemble, Kwartet Śląski, NeoQuartet…

 

W 2007 współorganizował Festiwal „Musica Electronica Nova” we Wrocławiu.

Publikował teksty m.in. w „Ruchu Muzycznym” i „Glissandzie”, współpracuje też z Polskim Radiem. Pracuje jako wykładowca w Studiu Muzyki Elektronicznej na warszawskim Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina.

REŻYSER, AUTOR LIBRETTA
Przemysław
Klonowski

Reżyser i scenograf. Absolwent Międzyuczelnianych studiów podyplomowych w zakresie reżyserii opery i innych form teatru muzycznego, prowadzonych przez PWST i AM w Krakowie. Ukończył malarstwo na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu, studiował na Wydziale Wiedzy o Teatrze w AT w Warszawie.

 

Jest autorem libretta i scenariusza, oraz reżyserem opery/utworu muzyczno- multimedialnego Sławomira Wojciechowskiego „Itaka”.

 

Od 2017 roku i przez kolejne edycje jako reżyser przestrzeni i reżyser światła współpracuje z Festiwalem „Słuchy” Stowarzyszenia Kwadrofonik.

 

Debiutował inscenizacją The Fairy Queen Purcella, poprowadzoną przez Paula Esswooda (Kraków 2011). W kwietniu 2022 w Akademii Muzycznej w Poznaniu wyreżyserował „The Cherry Orchard – musical” autorstwa: Robert Roberson & Eric Stern & Darek Tarczewski. Wiosną 2013 roku na Operowe Forum Młodych w Operze Nova w Bydgoszczy przygotował inscenizację operetki Student żebrak K. Millockera. Przedstawienie to w plebiscycie publiczności OFM uznane zostało na najlepszy spektakl. Wyreżyserował m.in. spektakle Suor Angelica G. Pucciniego (wspólnie z Gabriellą Munari; UMFC i WOK, Warszawa 2013). La seva padrona G. B. Pergolesiego (Akademia Muzyczna w Krakowie, 2016). Jako drugi reżyser przygotował Cosi fan tutte W. A. Mozarta (Cemal Reşit Rey Konser Salonu€, Stambuł 2012;Teatro Lope de Vega, Sevilla 2012; Teatr Wielki-Opera Narodowa, Warszawa 2012; Filharmonia Gorzowska, Gorzów Wielkopolski 2011).

 

W Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie zaprojektował kostiumy i scenografię do spektakli Niżyński. Zapiski z otchłani A. Burzyńskiej (reż. Józef Opalski), oraz Nie całkiem wesoła historia A. Czechowa (reż. Józef Opalski). W 2017 roku zaprojektował scenografię do „Taka dusza” M. Abramowicza, premiery z okazji 70-lecia Teatru Miniatura w Gdańsku.

 

Od 2000 roku zajmuje się projektowaniem wystaw. Współpracuje m.in. z Muzeum Narodowym w Gdańsku, Muzeum Teatralnym w Teatrze Wielkim Operze Narodowej. Na XVII Międzynarodowy Konkursu Pianistyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie przygotował wystawę Jan Ekier – laureat, juror i przewodniczący jury Konkursów Chopinowskich (Filharmonia Narodowa w Warszawie). Z okazji jubileuszu 60-lecia Opery Krakowskiej w 2014 roku zaprojektował wystawę Przestrzeń Opery. Polscy scenografowie XX i XXI wieku (Muzeum Narodowe w Krakowie).

WSPÓŁPRACA KOORDYNACYJNA
Kinga
Janowska

Menedżerka kultury, specjalizująca się w managemencie artystycznym, organizacji, produkcji i obsłudze PR wydarzeń. Wspiera i promuje twórców reprezentujących wymagające rynkowo gatunki muzyczne takie jak jazz, klasyka i muzyka nową.

 

W latach 2006-2009 pracowała jak managerka programowa klubu jazzowego Blue Note w Poznaniu. Od 2009 roku menedżeruje utytułowanym, polskim artystom: współpracowała m.in. z Mietkiem Szcześniakiem, Piotrem Orzechowskim „Pianohooliganem”, zespołami Kwadrofonik i Royal String Quartet. Obecnie reprezentuje Dorotę Miśkiewicz.

 

Zorganizowała dziesiątki tras koncertowych polskich i międzynarodowych zespołów muzycznych, stworzyła autorską koncepcję koncertu finałowego festiwalu Solidarity of Arts w Gdańsku (2018) oraz serii koncertów Henryk Miśkiewicz i Przyjaciele z udziałem znamienitych przedstawicieli polskiej sceny jazzowej.

 

Zajmowała się produkcją kilku edycji festiwali muzyki współczesnej Kwadrofonik oraz Kwartesencja, odpowiadała za organizację Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej w Rzeszowie (edycje 2019 i 2023) oraz Konwencji Muzyki Polskiej (2020).

 

Produkowała wydarzenia muzyczne dla telewizji: koncerty „Lutosławski, Tuwim. Piosenki nie tylko dla dzieci“ ( TVP Kultura 2013) oraz PIANO.PL (TVP 2 2016).

 

Opracowuje i realizuje kampanie promocyjne wydawnictw płytowych, tras koncertowych, inicjatyw kulturalnych i społecznych.

 

Jako absolwentka wydziału polonistyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu pracuje ze słowem pisanym, odpowiadając za powstawanie i redakcję tekstów programowych, promocyjnych, bookletów płytowych (m.in. cykl Melodie na Psałterz Polski – Opera Omnia).

 

Prowadzi także autorskie warsztaty dla managerów oraz artystów, przygotowujące ich do samodzielnego poruszania się na rynku muzycznym.

Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.

Przewiń do góry